C: bara försvann :S

Ja fy fan! Här har det hänt grejer denna kväll!!
Jag installerade uppdateringar i min stationära dator och sen när jag skulle starta om den så blev det blå skärm på blå skärm. Den ville inte starta!
Så joo vad hade då hänt måntro... Ja jag vet inte riktigt. Men hur som helst så stoppade jag in min Xp skiva och hör och häpna. Min C: den var som bortblåst, där stod det att disken var okänd. Minsann, helt plötsligt var den tom.
Så jag har formaterat C: nu och installerat om XP, så jag har det jag gör imorgon. Nu kör jag ett program för att kolla om hårddisken är skadad på något vis. Det återstår att se. Allt på D: är kvar och det som är viktigt ska föras över på en annan hårddisk fortast möjligt.
Jag skulle ha behövt sova för flera timmar sen, men det gick bara inte. Man får ju panik när sånt där händer. Visst, jag hade backup på det mesta som var viktigt men ändå inte kul när sånt händer. Inte första gången jag råkar ut för krasch.

Tur jag har 2 datorer så jag kan fixa ner sånt som behövs fixas till den andra datorn.

Nu ska jag sova för ögonen går i kors och min son kommer imorgon strax efter 8.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0