Oj vilken lyxmåndag ;)

En kanondag på jobbet... Solen kikade ju fram där efter lunch och jag hade lyxen att få ta en promenad med en av kunderna även på eftermiddagen. Tänk att få vara ute i naturen, njuta av vädret och dessutom få lön för det.... Om man nu gillar att vara ute förstås. Jag har ett väldigt bra jobb på så sätt att det alltid händer saker, ingen dag är den andra lik. Vi far på badhuset, åker och äter pizza ibland, gör utflykter. Sen när vi håller oss inne händer det en hel del roligt :) Man får många skratt på en dag... Och det sägs att ett skratt förlänger livet...


Då har man kommit hem från Ica Maxi, före det har jag ju varit på mitt jobb, sen hem och hämta en nyckel och iväg på jobb nr 2. Nu har man lyxat till det rejält ;) Ska strax ställa mig vid spisen och göra något gott av den färska laxfilén jag köpte. Blev så sugen på fisk när jag var och handlade. Blir potatis till... och köpte en smögensås. Kan ju inte bli annat än lyckat.

Och eftersom tösen inte har skaffat sig ett körkort så fick man ringa till sin älskade fader och fråga om skjuts till ica... Var inte bara en grej man skulle ha från affären om jag säger så. Och äntligen kom jag mig för att köpa mig en ny stekpanna. Bara nya kastruller som saknas nu. Snäll som han är så ställer han upp och då passade han själv på att handla också.


Så min kväll kommer bestå av att laga mig lyxmiddag och sen krypa ner under täcket och bara mysa och ta det lugnt. Känner att jag behöver det.

Är glad över att jag somnade tidigt igår för det behövdes verkligen... Så nu är tösen verkligen pigg och glad! Som det ska vara med andra ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0