Nästan så man älskar tandvården ;)

Oj oj oj... Jag blev inte rånad idag hos tandläkaren ;) Fick till och med rabatt... Försäkringskassan går tydligen in och betalar en viss summa /år till de som är till och med 29 år. Alltså till den dag man fyller 30 år. Det var något nytt som dom börjat med nu i årsskiftet.
Det tråkiga är att jag ska tillbaka den 30 mars och då är det lagning som gäller... 7 dagar framöver nu så ska jag skölja munnen med flourlösning 2 gånger om dagen sen 1 gång om dagen år ut och år in... Jag har tydligen känsliga tänder... Det mesta beror på de problem jag har med magmunnen, som jag äter medicin för dagligen. Sen ska jag byta tandkräm eftersom jag får så lätt kväljningar när jag borstar tänderna. Då ska man tydligen ha en tandkräm som inte smakar så mycket... Blev rekommenderad Sensodyne. Tror faktiskt jag har en tub i mitt skåp ovanför handfatet.

Det gick bra på sjukhuset också. Fick inhalera kortison samt luftrörsvidgande och fick 2 kortisontabletter samt att nu fick jag med mig några kortisontabletter hem som jag ska äta till fredag till att börja med. Dom trodde och hoppades att jag inte skulle behöva inhalera något mer. Och det var ju skönt att veta.

Nu ska jag krypa ner i min soffa och se någon film... vilken vet jag inte... får passa på vila medan byggarbetarna har lunchrast för då är det tyst här utanför.

:)

Kommentarer
Postat av: Linda

jag lyckades också hålla mig till ett någorlunda ok pris när jag gjorde en undersökning hos tandläkaren. det gick på runt 350 kr.

nästa gång jag besökte tandläkaren för att laga en tand fick jag däremot betala 1300 kr. mindre ok, mer rån;)

2009-03-11 @ 11:18:03
URL: http://waitress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0