Lilleman är lycklig :)

Idag har vi gjort mycket jag och lilleman. Han har fått tillbaka sin aptit så det blir dagis imorgon :) Skönt....
Vi har storstädat hemma, i alla rummen. Har bara kvar att torka i toaletten men det hinns med en annan dag. Jon dammsög sitt eget rum lite grann, efter sin egen förmåga. Han tycker att det är roligt att få vara med och hjälpa till. Han känner sig så stor och duktig då. Sen är det ju ett plus att starta i tid för han kommer att få städa sitt rum själv sen när han blir större. Vill inte ha en son som vägrar städa efter sig. Och just nu tror jag inte att det kommer att bli något problem. Han tycker om att ha det fint.

Efter att vi hade städat så gick vi ut i lekparken en stund och han lekte och hade roligt. Jag fotograferade en hel del ;) Sen blev det att göra korvstroganoff och ris och Jon åt som en riktig karl.

Nu inväntar vi klockan för 18:00 ska vi vara på skolan där han ska börja till hösten. Så han är helt sprallig och överlycklig. Så han lär somna gott ikväll efter denna dag. Tänk så roligt att han tycker det ska bli roligt. Det tyckte man ju själv också i den åldern. Men när man blev äldre och äldre så tappade man glöden för det där med skola. Det var något man kände sig tvingad till att göra. Och jag är glad idag för att jag tvingade mig igenom alla åren av skola. Det har jag mycket ut av idag. Jag hade inte haft det jobb jag har om jag inte hade gått i skolan. Visst jag halkade in på ett bananskal och jag har jobbat mig till den tillsvidare anställning jag har idag. Det känns tryggt att jobba åt kommunen. Visst, jag kan bli omplacerad men inte i första taget som jag inte kommer att ha något jobb.

Jag läste ju ut min bok igår/ i natt så ikväll får jag försöka somna av mig själv. Måste åka till storasyster och låna fler. Där trivs jag riktigt bra. Trevligt sällskap och sen så är ju tvillingarna så himla söta. Jag kan ju inte låta bli dom ;)


;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0