Semesterbilder från Kiruna

Jon på tågresan upp :)

Pontus och Jon myser :)

Fikar pepparkaka, dricker saft och bygger pärlplatta i Jenny och Jockes kök :)

2 Pojkar som leker för fullt :)

Lyckliga pojkar med grön färg i håret. Pontus skulle ha kalas :)

Jon vässar sin Star Wars Penna som han blev glad när han fick :)

Ute och leker i snön i Järnvägsparken :)

Jon tyckte det var jättekul :) Fast det syns nog inte för han var rätt trött...

Klas Klättermus eller är det Jon som klättrar och leker för fullt?

Nu kommer det lite bilder från en kvällspromenad med Jenny :)

Tyvärr är kvaliteten inte den bästa på denna bild. Min Extra blixt fick slut batteri så gjorde det bästa av situationen så att säga. Detta är en bild på Kirunas gamla brandstation.

Nu får det räcka med bilder.

Har suttit och gjort del 1 i mitt fotoprojekt och det tog sina timmar. Har även stickat klart en strumpa. Nu ska jag ta och äta lite rester och sen ta och göra mig klar för att fara iväg. Ska åka till Boden ikväll. Så kommer hem imorgon. Så får jag se vad jag gör imorgon. Borde fara och träna fotboll :P

Ha en bra Lördag mina vänner :)

Fredag

Det har redan hunnit bli fredag. Jag har gjort en massa nytta idag, städat, tvättat och packat upp. Har fixat mina naglar och nu ligger jag i sängen framför datorn och hade tänkt att sticka lite på min sons strumpor så dom blir färdiga innan vintern är slut. Fast det är nog ingen panik för snön har inte anlänt ännu.

Nu återstår bara att se vad som händer resten av helgen.

Har gjort bort at handla så nu har man mat hemma igen.

Hoppas alla får en bra helg :)

Hemma och nannar kudden är tanken

Nu är man hemma från Kiruna. Känns konstigt men samtidigt skönt komma hem och sova i sin egen säng. Kommer bli tomt när Jon åker till sin pappa.

Har varit en toppen semester och den är ju inte slut riktigt ännu.

Är rätt trött nu så blir inte annat än lägga sig nu fast jag har massor att göra. Är jag vaken senare när tvätten är klar hänger jag den annars får den vänta till imorgon.

Jag har börjat sticka på min sons ena strumpa nu och den är nästan halvvägs. Så den borde jag hinna klar imorgon och sen börja på nästa. Men allt beror ju på vad jag hittar på för något.

Ha det så bra mina kära vänner i norr och söder.

Kram och god natt :)

Sol & frukost

Nu är det sol och vi ska ta och ta oss iväg att fika på café till frukost :) Pojkarna sitter dock och äter lite frukost här hemma. Man vet ju aldrig om dom inte vill äta det som finns där.

Sen ska vi köpa garn. Sen ska pojkarna få vara ute och leka för det är riktigt fint väder idag. Solen skiner och det har slutat snöa nu.
Ska nog lägga upp lite bilder på bloggen senare idag. Sen blir det tårtkalas hos min kusin för hans son fyller 10 idag. Så vi slår flera flugor i en smäll när vi är här uppe i norr i vinterlandskapet :) Så vackert med vit snö :P

Nu ni :)

Nu är Tisdagen förbi och nu är det god natt :)

Imorgon blir det att köpa mer garn för affären var ju stängd. Har inte hunnit med att sticka något på strumpan idag men måste sticka imorgon så jag får börja göra hälen för det vet jag inte hur man göra.

Har varit full rulle hela dagen och eftermiddagen.

Blev en kvällspromenad med Jenny ikväll och det blev en massa foton på den rundan men nu orkar jag inte lägga in några foton. Men måste försöka hinna med det imorgon :)

Har hjälpt Jenny och Jocke med att göra en blogg ikväll :) Resultatet av den bloggen ser ni här, den är ju inte riktigt färdig. Den har en provisorisk header, ska hjälpa dom att göra en vid tillfälle i photoshop. Nu blev det liksom en bara för att den som var i stilmallen var hemsk och inte alls passade in.

Imorgon ska även jag och min son iväg till min kusin som bor i kiruna. Hans son fyller 10 så då passade det ju bra.

Nu är det god natt här om jag ska orka vara människa imorgon.

Sov gott alla mina vänner :)

Tjenixen

Ja då var det redan Tisdag :)

Idag har vi varit på badhuset och plaskat. Sen har vi gått runt i lite affärer. Ska köpa mig mer garn och egna stickor så jag kan fortsätta sticka. Garnaffären var dock inte öppen idag så vi får fara och köpa det imorgon. Ska snart börja sticka på hälen på strumpan.

Hoppas alla har det bra :)

Det har vi :)

Skol lov

Nu är det ny vecka och Jon har lov från skolan och vi är fortfarande i Kiruna. Idag vaknade han vid 7 och han har ingen feber. Så nu hoppas jag det håller i sig så vi kan göra det vi har tänkt att göra :)

Ska försöka få in bilder på bloggen imorgon eller på Onsdag. Men måste ju ta med mig kameran ut om det ska bli några naturbilder också.

Igår blev det tacos till middag och sen blev det film med barnen och sen såg vi en film när barnen hade somnat. Mycket bra film :)

Nu ska jag ta och göra något så roligt som att lägga in räkningar :S

Kalasdag

Idag är det kalas för Pontus. Men Jon han tar det bara lugnt så han ska orka. Jag ska garnera tårtan lite senare,men just nu tar jag det bara lugnt.

Jon vaknade 4.45 idag. Men han somnade om och sov till 7. Han har inte lika hög feber nu som han hade igår eftermiddag och kväll. Jag har suttit och stickat på strumpan och gjort frukost åt barnen på morgonen. Snart ska Jon få gå ta sig en snabb dusch.

Hoppas alla har haft en bra helg och att den fortsätter att vara bra.

Tårtbak och Stickning

Detta har varit en toppendag :)

Jag har fått lära mig att sticka strumpor, så nu slipper jag frysa om fötterna sen när dom är färdiga, om dom nu blir det vill säga.

Vi har varit ute en stund. Sen har vi gjort tårta, bakat chokladbollar och en sockerkaka :)
Ätit en god middag bestående av fjällröding och pressad potatis :)
Sen åt vi en god efterrätt efter det.

Sen så vart det mindre roligt, lilleman har fått feber, 39,5 grader. Inte kul när man är borta på semester.
Imorgon är det kalas här så jag hoppas att lilleman piggnar till.

Nu ser vi på danskampen och bara tar det lugnt.

Ska ut någon dag här och fotografera massor. Så det kommer förhoppningsvis upp ett gäng bilder till veckan här.

Nu ska jag ta mig en dusch och fortsätta att sticka på min strumpa :)

Ha en fortsatt bra helg allihopa

Hej Mitt Vinterland :)

Ja, nu är det redan Lördag och vi är i Kiruna :)

Det snöade smått i Luleå när vi rullade iväg från tågstationen. Och jag fick rapport om att snön låg kvar på morgonen :) Så om vi har tur så kanske det är vitt och fint när vi kommer hem :)

Det är fint väder idag, ser ut som om solen kommer visa sig idag. 9,4 minusgrader när jag kollade för en stund sen. Sitter här vid en mac och det känns konstigt för skärmen är så liten jämfört med min :)

Nej nu ska jag gå vara social med mina vänner. Kan ju inte sitta och blogga hur länge som helst.

Fredag

Idag drar vi!
Tåget går om ett par timmar. Så hinner göra massa nytta. Gårdagen var toppen så även denna morgon. Jag har semester och jag njuter av varenda minut av den.

Kommer en uppdatering lite senare idag :)

Semester

Nu har jag min efterlängtade semester. Och imorgon drar vi :)

Jag ska försöka blogga minst en gång om dagen när jag är i Kiruna. Lär ju finnas massor att skriva om, det är en sak som är säker.

Idag flexade jag ut tidigare då vi hade lugnt på jobbet. Så nu har jag duschat och bytt kläder och nu ska jag diska och packa det sista. Får inte glömma tågbiljetterna. Men jag hinner kolla igenom allt imorgon igen.

Ska ta och göra bort mitt extra jobb imorgon på morgonen hade jag tänkt. Nej nu ska jag göra nytta

Mörkt ute :S

Fy vad det är trist när det är så mörkt ute när man ska gå till jobbet :S

Har nyss ätit frukost och nu så sitter jag här och gör inte så mycket. Stereon är igång och just nu är det Takida som jag diggar :P

Jag bubblar av lycka och detta blir ännu en bra dag :) Jag känner det på mig :)

Är ganska fåordig idag.
Får se om det blir middag för 2 hemma ikväll eller borta :P

Nu ska jag fortsätta kolla lite på nätet innan det är dags att promenera till jobbet.

Fotoprojekt på gång

Nu väntar jag på att min middag ska bli klar...
Jag har ett nytt fotoprojekt som ska bli klar till jul :)

Jag har tänkt att försöka mig på att göra 2 egna olika almanackor för 2010 :) Ska bli spännande att se hur man lyckas :P

Har inte jobbat så mycket med photoshop den senaste tiden. Men nu efter semestern är det bara att sätta igång. Sen ska jag hjälpa Jenny och Jocke med en bloggdesign och en header till den så jag har det jag gör. Först och främst ska dom komma på vad dom ska ha för bloggadress, namn på bloggen och vad dom ska ha för typ av header.

Sitter och surrar lite på msn och väntar på middagen och jag är riktigt hungrig. Vet inte vad jag fick för ryck att hålla på så där länge i köket med middag när jag bara ska äta i min ensamhet...

En toppen dag :)

Det är redan onsdag, vart tar dagarna vägen? En sak är säker, dom går mycket fortare när man jobbar och får vara frisk :)

Ska alldeles strax ta och börja med min middag. Blir Moussaka, för den som inte vet är det en köttfärsgratäng med skivad potatis och en massa grädde :) Blev sugen på det när jag satt på bussen.

Dagen här har gått fort och det är torsdag imorgon och sista arbetsdagen för denna vecka. Sen ser jag fram mot en hyffsat lång ledighet. Och min son han är helt lyrisk över att få vara ledig från fritids. Hans första skollov, tänk vad tiden går fort. Snart är det jul och huxflux sommar igen.

På söndag 25/10 är det dags att ställa om klockorna till vintertid. Eller om det är natten till söndagen. Ljusare på morgonen men mörkare på eftermiddagen. Det är ju som att välja mellan pest och kolera :S Jag vill ju ha ljust tills det är dags att sova och jag vill ha ljust när det är dags att kliva upp. Men detta är ting man inte kan råda över så det är bara att gilla läget.

Middag nästa, sen får vi se om jag skriver mer ikväll. Har packat klart allt nästan :)

Jaaa, Ännu en dag startar

Vaknar upp och är rätt trött idag, inte lika pigg som igår.

Sitter och äter frukost och lyssnar på Musik. Jag skulle inte överleva utan Musik. Det är så befriande att sitta och tralla till någon låt och man får njuta massor.

Har inte så mycket att skriva idag på morgonen.

Jag håller mina tummar över att min chef gör sitt jobb idag efter min lilla påminnelse igår.

Nej nu ska jag njuta av min frukost och Takida :)

En lång dag är över

Sitter nu här vid min dator och lyssnar på skön musik. Kom hem för en liten stund från jobbet och satte igång en tvättmaskin och kollade posten det första jag gjorde. Inte ett enda papper från försäkringskassan ännu. Måste nu ringa och efterlysa dom. Dom ska ju kommer med automatik för det går över från chefens system till deras system efter 14 dagar och det var ju ett bra tag sen nu...

Funderar på vad jag ska göra mig till middag. Har ju inte direkt någon inspiration att stå och laga mat till mig själv precis :S

Hoppas på middagsgäst imorgon eller på torsdag :P

Nej nu ska jag ta och göra lite nytta :)

Ha en fortsatt bra Tisdag :)

What a beautiful morning

Vilken underbar morgon :)
Det enda som saknas är någon att vakna upp med och min son så klart. Men min son hämtar jag på fredag efter skolan och sen blir det semester och tågresa med honom. :)

Längesen jag vaknade upp och kände detta välbehag. Vet inte vad som sker men det måste vara jobbrelaterat eftersom jag inte jobbat på 4 veckor så...

Vaknade av alarmet för snart 1 timme sen men klev inte upp då utan "snoozade" 2 gånger. Sen var det bara kliva upp och få på sig kläder och äta frukost och nu sitter jag här och väntar på att tiden ska gå.

Ingen snö ännu men minusgrader är det nu den här tiden. Men ska ju åka till snön på fredag. Vad skönt det ska bli och framför allt trevligt. Jag längtar massor. Men kommer sakna någon... Men denna någon saknar jag alltid oavsett om jag åker på semester eller om jag bara går hemma och traskar. Den som känner sig träffad får ta åt sig, men han vet vem han är.

Nu ska jag börja få på mig ytterkläderna så jag slipper springa till jobbet. Börjar jobba om mindre än 45 minuter och det tar ca 20 minuter att promenera till jobbet.

Ha en bra dag allihopa

Back in Business

Ja nu är man tillbaka på banan på allvar. Börjar jobba imorgon:)

Det ska bli helt underbart. Helgen har varit toppen :) Varit borta från lägenheten och eldat och myst och läst en bok :) Och mycket mer...

Igår for jag till mina föräldrar för min syster var där med sina tvillingar. Blev bjuden på currykyckling och ris, mycket gott :) Sen åkte jag hem till min syster och myste på med dom. Fikade te och såg tv. Nattade barnen och dom somnade gott. Sen var det dags för att gå sova. Och då passade jag på att låna deras spikmatta, så nu känns ryggen toppen jämfört med vad den gjorde i helgen. En toppen helg :) Har hunnit träffa dom personer jag tycker om mest.

Är inne i en läsperiod nu. Är inne på andra boken av Marian Keys. Mycket bra böcker hittills.

Idag har jag varit och hälsat på jobbet en stund och hämtat ett papper där som jag behövde. Sen så skulle jag och hämta ut min mobil som varit inne på garanti rep. Men det var bara skicka tillbaka den, för dom hade pajat chassit så det inte satt ihop ordentligt. Så kul var det inte precis :S Men tur jag har en annan mobil som fungerar klockrent!
När jag kom hem satte jag igång en tvättmaskin och har hängt den, vikt tvätt och börjat förbereda för tågresan på fredag. Men kunde inte packa ner det för min resväska jag har på hjul är för liten. Så ska få låna en av min storasyster:)
Så nu är klockan ställd och jag ska strax gå lägga mig och läsa min bok.

Livet känns underbart om man bortser från Lönebortfallet och att försäkringskassan är dålig på att göra sitt jobb och få ut papper i tid. Så nu sitter jag som på nålar så man vet hur mycket pengar man får...

Hoppas alla får en underbar Tisdag :)

Pigg och Glad

Ja ta mej tusan.
Jag känner mig inte helt slut som jag har gjort hittills varenda morgon. Jag hade faktiskt tänkt sätta mig och se film. Sen om jag somnar framför den är ju en sak som återstår att se. För det mesta så somnar jag ju när jag ska se film oavsett vilken film det är. Men en film jag inte somnat framför är Män som hatar kvinnor.

Idag är det fredag och en dag närmare Tisdag. Ja, jag vet. Jag är inte som alla andra. Dom flesta brukar längta till Fredagar för att det blir helg och dom får vara lediga. Men jag tycker jag har varit nog mycket hemma så jag tycker verkligen det ska bli skönt att äntligen ORKA jobba.

Har varit och lämnat pojken till skolan för en stund sen och regnet vräkte ner. Så inte kan jag påstå att jag tycker det närmar sig vinter här precis. Kommer sakna guldklimpen min. Men dagarna kommer gå fort och sen får jag ha honom i min famn igen.

Nej tänk om man skulle se en film nu och hålla sig vaken. Nu tusan ska det bli blogga av här framöver. Har ju knappt skrivit något alls i oktober och även om jag inte gjort mycket så finns det ju alltid någon liten tanke och/eller känsla som man behöver få ur sig. Som man inte alltid kan finna med orden. Då är det bättre att skriva när det har jag märkt.

Skrivandet har en stor kraft och det är mycket bra att utnyttja det när man behöver det.

Ha en toppenhelg allesammans :)

Nu närmar jag mig ett normalt liv.

Back in Business känns det som. Eller börjar närma mig ett normalt liv. Idag är första dagen på hela veckan som jag orkat med att vara vaken hela dagen, visserligen legat ner men jag har varit vaken. Jag har orkat hämta sonen från skolan utan att känna mig svimfärdig. Jag har orkat med att diska undan varenda pinal och laga mat och leka precis hela eftermiddagen med min son. Det känns helt underbart.
Imorgon är det Fredag och jag har ingen aning om vad helgen har att erbjuda men jag hoppas verkligen på det bästa.
På Tisdag SKA jag börja jobba igen. Jag längtar så efter att få börja jobba. Har saknat mina arbetskamrater och mitt jobb väldigt mycket.

Fredag den 23 oktober till och med Fredag 30 oktober så har jag semester :) Fick ju inte ut så mycket semester som jag måste ta ut på ett år i sommar då jag var sjuk. Så jag tar igen det nu. Så det blir en mjukstart med 3 arbetsdagar för mig. Så jag ska sätta igång och tvätta på måndag och sen börja packa så det är gjort. Man vill ju inte glömma något. Ska åka iväg till Kiruna och jag tar med mig min son. Det ska bli mycket trevligt.
Men jag kommer sakna någon här hemma. Han vet vem han är ;)

Mina rara arbetskamrater har planerat en kick off och dom har flyttat på den för min skull för att jag ska kunna vara med. 6e november smäller det. Nu återstår bara ett problem. Min mamma är i Stockholm med jobbet den helgen och jag hoppas för guds skull att pappa kan ställa upp. För nu när dom flyttat den så att jag ska kunna vara med på den så känns det mycket dumt att inte komma.

Känns mycket bra just ikväll då jag känner mig mycket piggare. Och det som känns ännu bättre är att jag vet att vad det än jag har haft i kroppen så håller det på lämna min kropp.

Jag hoppas och håller mina tummar för att det blir en bra dag även imorgon och att energin stannar kvar i min kropp.

Imorgon far min älskade son till sin pappa. Och oj vad jag kommer sakna honom. Vi har ju mest myst i veckan och läst mycket böcker för att jag inte orkat så mycket mer än det. Men det lovar jag min son att det ska han få igen. Allt vi inte kunnat göra i veckan ska vi göra under semester och mer därtill.

Nu är det Fredagsmys :)

Ja nu är det Fredagsmys...
Blir vila sig ordentligt i helgen och mycket mys med Jon. Ska strax ta och början med middagen. Det blir köttbullar och potatismos, gräddsås och lingonsylt :)

Ikväll ska Jon få lyssna på Pite FM, hans pappa sänder live radio tydligen ikväll och självklart ska Jon få lyssna på det.

Kanske uppdaterar bloggen lite mer ikväll om jag har lust.

Hoppas alla får en fin helg.

Sjuk, Sjuk och åter sjuk!

Fy vad jag är less på min lägenhet! Less på vara sjuk och less på att behöva vara ensam när jag är sjuk!
Jag hatar virus och jag kan inte förstå vad det är för envist virus som lever inom mig. 3e veckan nu.

Jag har inte mycket skriva just nu på min blogg och därav blir det inte vidare många inlägg. Jag orkar inte mycket och då jag inte gör något så finns det inte mycket skriva om.

Jag skriver för min egen skull och nu kände jag att jag behövde få ur mig detta. Detta virus jag bär på håller på göra mig galen. Ena stunden mår jag hur bra som helst och andra stunden mår jag pyton och vill bara sova. Jag har bara feber och inget annat. Inte det minsta förkyld.

Hoppas ni övriga klarar er undan dessa höstkrämpor.

Kram på er.

Tänker på dig ;)

Nyvaken...

Nu har jag verkligen sovit ut men är fortfarande lika slut och trött... Vad är det för virus som orsakar detta? Nu har jag börjat få mer och mer ont vid högra njuren men det orkar jag inte bry mig om för idag ska jag träffa någon som jag saknat så otroligt mycket denna vecka :)

Sitter och lyssnar på musik för tillfället och ska försöka ta mig i kragen och äta frukost och diska. Sen blir det en lång dusch. Så kanske värken släpper.

Ha en bra dag allihopa :)

Det ska jag försöka ha :)

Lite Bloggande

Det har blivit otroligt lite bloggande för mig. Men jag har inte haft någon ork till det. Sen har jag inte haft så mycket för mig heller så att jag haft något att skriva om.
Jag har inte orkat göra så mycket mer än att se film, ligga och läsa och ha bärbara datorn i famnen mellan varven.
Känner mig dock lite piggare idag. Var nästintill feberfri igår :) Så det är bara hålla tummarna att det går åt rätt håll nu :)
Jag längtar så att få börja jobba igen :P

Nu ska jag försöka göra lite nytta här hemma... Fixa disken och sånt roligt ;)

Ha en trevlig helg allihopa:)

Förbannat Jävla Less!!!

Ja så kul är det inte att vara sjuk och missa jobbet. Jag är fruktansvärt less!!! Jag brukar inte svära i min blogg men nu kunde jag inte hålla mig. Varför ska jag hela tiden bli sjuk? Nu vet dom inte ens vad det är som gör att jag är sjuk. Jag är knappt förkyld, men febern går upp och ner som en jojo :S Proverna visade inte på någon infektion. Men ett prov var inte riktigt som det skulle men dom trodde inte det hade med min feber att göra. Så nu ligger man och försöker vila sig frisk i soffan.
Jag hade kunnat göra vad som helst för att bli frisk!! Vad som helst!!!

Jag saknar min älskling så det gör ont i kroppen. Hoppas vi kan träffas snart :) Du gör mig så lycklig :)

Min son är i skolan och har roligt och jag väntar på att tiden ska gå så jag kan hämta hem honom. Imorgon efter skolan hämtar hans pappa honom. Vad jag kommer sakna min son. Jag kommer aldrig vänja mig vid att han inte är hos mig jämt. Min son är det dyrbaraste jag har och jag vill inte vara utan honom.
Visst är det intensivt att vara själv och göra allt själv men utan min son blir allt så mycket tråkigare.

Nu ska jag sluta gnälla och försöka se positivt på livet. Jag har en son som är den finaste grabb man kan hitta, jag har underbara vänner som är guld värda och jag har min älskling som jag inte kan leva utan. Min familj är det viktigaste för mig.

Nu ska jag försöka sova en stund men det är inte det lättaste.

Kram till er mina nära och kära :)