Inte min dag

Fick oväntat men mycket välkommet besök igår och hon stannade över till idag :) Vi tog det lugnt, såg Let´s Dance, kollade tre kronor på datorn och hade riktigt trevligt. Vi somnade rätt tidigt och sov länge. Nästan 12 timmars sömn blev det. Hon åkte hem idag min älskade vän, tanken var att hon skulle komma tillbaka hit ikväll men då hennes gubbe lyste med sin frånvaro och ej kom hem så kunde hon inte komma hit. Tänker på dig älskade vän, du ska se att ordnar sig i sinom tid.
Jag har upptäckt att jag behöver mycket sömn nu. För värken den stjäl mycket energi.
Jon har idag lekt med en kompis en stund, myst med mig och sett TV. Ätit lite lördagsgodis eftersom det är Lördag.
Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, men det ordnar sig nog. Kanske vara ute en stund om vädret tillåter det.
Försökte mig på att diska undan disken idag, gick sisådär med det. Till en början gick det helt okej, men efter en stund blev jag så stel i händerna och hur jag än försökte gick det inte. Så när jag skulle diska kniven, tappade jag totalt greppet och den flög som en projektil mot foten. Men den missade min fot med bara några millimeter. JA; jisses så det kan gå ibland....Hade riktigt tur, hade ju kunnat sluta hur illa som helst. Bara för att jag har värk i fötterna, vilket förövrigt känts rätt okej i fötterna idag men dock inte i dom andra lederna idag :S Så är det ju kanske inte så bra å få en kniv in i foten när man redan har nog med elände. SÅ tur att den missade!!!
Har varit jättestel i händerna hela dagen, ont i nacken och axlarna idag. Armbågarna har varit stelare än någonsin idag och knäna värker och höfterna börjar ge upp. Bara för att jag för en gångs skull inte haft så ont i fötterna så sätter allt annat elände igång istället. Och det säkert bara för att jag sovit så gott i natt :S Nej, det är väl så att det är inte meningen att jag ska få slippa detta elände. VAd ska jag göra? Har någon något bra tips?
Jag försöker vara så positiv jag bara kan, men ibland är det svårt. Läkaren gör vad han kan och det är svårt bedöma vad det kan vara innan alla undersökningar är gjorda. Men jag hoppas jag får göra allt klart snart och få mera hjälp med detta. Att ha reumatiska besvär innan jag ens fyllt 30, det känns inte kul. All den värk jag har nu och stelhet tror läkaren kan bero på någon form av reumatism....
Jag är sjukskriven Januari ut och tanken är att jag ska kunna börja jobba 1a februari. Inte heltid på en gång direkt, men nån timme om dagen skulle vara skönt. Men som kroppen är nu så känns jobbet långt borta. Jag har lärt mig att nu lyssna på kroppen. Vill så gärna jobba så det känns faktiskt nästan som så att jag kommer tvinga mig själv hur ont det än kommer att göra. Nu om jag ska gå någonstans utanför min lägenhet och även i lägenheten ibland om jag har riktigt dåligt i fötterna så då har jag fått Låna kryckor av min älskade Mats. Min läkare ville att jag skulle ha det så att det skulle belasta fötterna mindre. Men då belastar jag andra leder istället. Så det är inte direkt bra i min kropp....
Nå hur som helst så ska jag ju helst bara ligga och vila och göra lite rörelser som påfrestar kroppen så lite som möjligt. Men man får ju ont i kroppen av att bara ligga också, eller jag får då det iallafall. Sen börjar jag bli gode less att inte göra något heller. Men jag klarar ju inte att göra så mycket heller.
Imorgon är det söndag, snart börjar skolan för jon och arbetsveckan för många. Själv ska jag försöka orka med att baka lite matnyttigt här hemma. Göra lite nytta här hemma medan alla andra sliter på sina jobb. Men jag lovar, om någon vill byta med mig för att dom är less jobba så säg till. FÖR JAG ÄR LESS VARA SJUKSKRIVEN OCH MÅ SÅ HÄR!!!!! Ibland fixar jag ju inte ens disken som det är vissa dagar.... Känns inte kul alls :S
Kram till er nära och kära.
Jag älskar dig Min Mats :) Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0