jobbigt med barn som är sjuk...

Nu har vi vaknat till lite här hemma. Men Jon har feber och klagar på ont i munnen, så nu har han väl fått blåsor i munnen :( Inget svar har kommit ännu på provet igår... men det kommer väl får man ju hoppas...Nåt är då galet när han bara ligger... men just nu dricker han varm svartvinbärssaft iaf... och äter korvskivor... han ville inte ha något annat och jag bråkar inte på han... för jag vet själv hur det är med aptiten när man inte är pigg...Man vill helst inte äta nåt alls... Så jag får vara nöjd...

Nu snart ska jag gå sätta igång en film åt han... Han ville se björnbröder... Sen har jag lovat han att stryka pärlplattorna han har gjort så han kan göra nya... Pyssel gillar han och det är ju bra för det är ju inte så jobbigt å sitta å pilla med pärlor :)

Jon är världens charmigaste... Både igår och idag säger han... Åååå mamma vad jag tycker om dig.... Det är ju så man blir rörd... Också får man världens goaste kramar... Han vill pussas oxå men det låter jag bli eftersom han är sjuk... Men kramas måste man få göra fast man är sjuk...
Barn är det mest underbara som finns, och oskyldiga är dom. Dom har inte bett om att få separerade föräldrar och ibland tror jag att man ger upp för lätt. Det gäller dock inte mig och säkert inte många andra heller. Man kan ju inte stanna kvar för barnets/barnens skull heller. Det är ju inte heller rätt. Barnen vill ju se sina föräldrar lyckliga. Antingen ihop eller var för sig... Barn märker så otroligt mycket och när man själv är nedstämd så blir barnen också det...

Det gäller att leva i nuet och det försöker jag göra... Ingen idé fundera framåt och definitivt inte bakåt... Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet men man hoppas ju att det är något positivt...

:)

Kommentarer
Postat av: lillan

Ja de är jobbigt med sjuka barn,jag är oxå hemma men den här gången är de inte barnen nu är de jag själv och de är jobbigt när man har barnen hemma och man själv inte får vila... speciellt när fadern är och jobbar... ´Vi kvinnor får slita men när en kille är sjuk då är de rena KATASTROFEN... Du vet nog vad jag menar/Lillan

2009-02-03 @ 14:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0