Photoshop, vattenstämpel och Penslar...Någon som är bra på det?

Nu har jag börjat envisas med Photoshop igen... Man är envis som bara den. Vattenstämpeln är lätt att göra nu när jag lärt mig. Har fått den precis som jag vill men har då fått tips om att man kan göra den till en pensel så man snabbt kan lägga in en vattenstämpel på det fotografi man vill utan att behöva göra en ny vattenstämpel.

Kan göra sjävla penseln av vattenstämpeln men det är inte så svårt. Problemet kommer när jag lägger dit den på bilden... Då syns den knappt alls... Vet inte vad jag gör fel eller vad det är för inställningar som är fel... Är det någon som kan photoshop så uppskattar jag gärna lite tips om det jag har problem med...

Jag är ju sån som person att när jag väl börjat med något så ger jag mig inte förrän jag fått det som jag vill....Vilket kan betyda att jag kan sitta hur länge som helst och försöka men nu håller jag på att bli galen...
Så hjälp uppskattas :)

Dessutom kommer resultatet av det upp på min blogg på bilderna sen... och jag kan garantera att den som har tips att komma med som gör att jag löser detta problem.. den personen kommer få en länk till sin blogg på min blogg i ett inlägg :)

Fortsätter klura nu men hör av er om ni har tips...


Kommentarer
Postat av: Anonym

högst upp ställer du ju in hur "genomskinliga" penslarna ska vara m.m. kan det vara detta du glömt?



kommer bli en riktigt smart pojke då om han äter mycket fisk :)

kram

2009-03-19 @ 11:32:19
URL: http://littlepinksecrets.blogg.se/
Postat av: Chriz

Heh , kul att höra att mitt lilla stunt roar , det var meningen ^_^

2009-03-19 @ 12:25:23
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Chriz

Önskar jag kunde vara till hjälp men är dessvärre ingen stjärna i photoshop.

2009-03-19 @ 13:26:23
URL: http://chrippz.blogg.se/
Postat av: Pitetjej [FOTOBLOGG]

Svar: Hej och tack för kommentaren i min blogg :D

Tyvärr kan jag nog inte vara till någon vidare hjälp. Är inte särskilt hemma på det där med vattenstämplar. Jag gör märkningarna till mina foton på något eget litet specialsätt, just eftersom jag inte är så bra på just sådant. Så tyvärr.



Men hoppas du får en fortsatt bra dag i alla fall :D

2009-03-19 @ 17:13:42
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Postat av: Chriz

Önskar jag kunde vara till hjälp men är dessvärre ingen stjärna i photoshop.

2009-03-22 @ 20:22:42
URL: http://chrippz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0