Hemma igen

Har varit hemma en bra stund nu efter att jag var hos läkaren. Jag är tillbaka på ruta ett och inflammationen i lederna har spridit sig igen :S  Väntar på röntgen av fotlederna och till våren blir det att träffa reumatologerna på Sunderby Sjukhus.
Läkaren hade tittat igenom proverna och det visade sig att jag tidigare haft en reumatisk inflammation i sköldkörteln och nu får jag äta levaxin för att sköldkörteln ska fungera ordentligt. När jag mår bra så fungerar sköldkörteln bättre och jag kan äta en lägre dos av levaxin, men sen när jag mår sämre, så som jag gör just nu. Då kan det hända att jag får en högre dos av levaxin.
Så alltså, min läkare misstänker någon form av reumatism. Ska få börja äta kortison imorgon igen. Han ville dock utesluta förslitningsskador i fötterna så därav röntgen av fotlederna.
Jag är verkligen less på allt elände, och till råga på allt visade det sig att min lilla prins hade körtelfeber. Nämnde det åt läkaren och som tur är har jag haft körtelfeber. Annars hade det blivit jobbigt.
Orkar inte skriva mer, saknar Älsklingen och prinsessorna redan. Hann bli van att ha dom här. Men som tur är så är dom inte ifrån mig så länge nu.
Ha en fortsatt bra vecka alla. Så ska vi försöka krya på oss här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0