Känns bättre idag

Och jag hoppas det bara går åt rätt håll. Har fått säga saker och ting och det kändes mycket skönt, det lossnade några stenar från mina axlar. Sen ringde försäkringskassan angående min sjukskrivning, det visar sig att jag får pengarna i tid trots allt. Skönt slippa oroa sig för räkningarna, så där föll det också en sten eller två.
Jag har haft lite febertoppar den här veckan men en klok kvinna hade en bra förklaring på det och det är nog mycket riktigt så som hon förklarade.
Fredag imorgon och bara det känns mycket skönt. Inte många arbetstimmar kvar innan det är helg och jag får hämta Jon från fritids :) Ska bli så underbart att få en myshelg med honom, hinner ju inte ha honom så länge som jag brukar eftersom en bilsemester hägrar till veckan med underbara Mats. Men jag ska ta igen den förlorade tiden när jag kommer hem.
Vad vi ska hitta på i helgen vet jag inte riktigt, men jag tror det blir badhuset, ska försöka övertala min mor att komma dit en stund så jag får simma lite eller träna en sväng medan Jon plaskar. Men det är osett ännu om det blir så. Skulle simma igår men bedövningen från tandläkaren satte stopp för det. Ikväll har jag egentligen fotbollsträning men jag känner mig inte riktigt 100% motiverad för det, då blir det sällan bra på en träning om man inte är riktigt taggad. Risken är ju då att jag klantar mig och gör mig illa och det är ju jävligt onödigt!!!
Idag ska jag ta och laga mig middag och sen blir det att glida ner i badkaret. Åååå så skönt det ska bli.
På Måndag är det dags för medarbetar samtal och då får jag veta min nya Lön :P Om man sen är missnöjd eller nöjd det återstår att se. Sen kommer löneförhöjningen och det retroaktiva här under hösten. Det retroaktiva ska jag försöka spara eller så betalar jag av lite extra på mina avbetalningar som jag har så blir det ju mindre räkningar att betala i framtiden :) Bästa hade varit om man kunde betala av så mycket som möjligt på avbetalningarna så man helt blir av med dom.
Hoppas alla har haft en bra Torsdag. Min har hur som helst varit bättre än resten av veckan :) Än bättre blir det när älsklingen kommer :) Som jag saknar honom, är 1 månad sen jag fick hålla om honom. Känns helt sjukt att vi snart har varit tillsammans i 3 månader. Tiden går hur fort som helst har jag märkt.
Har ju sökt in till Undersköterska som startar 10e november, om jag får läsa den eller inte får jag veta kring den 10e oktober. Jag håller tummarna för att jag får det. Tror det är 3e eller 4e gången jag söker in till den. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt komma in på den när man jobbar med det. Och behöver utbildningen för att utvecklas i sitt arbete. Men ibland är det ingen fördel att ha bra betyg tydligen.
Nej, nu är det middag som gäller :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0