Utveckling, lite kärlek och en massa skratt...

Nu är föräldraledigheten slut och verkligheten har börjat för en tid sedan.
Jag har börjat jobba och det är otroligt kul men det har varit mer jobb än jag trodde :) Blir fint i slutet på månaden med andra ord. Jag har börjat på ett nytt ställe som vikarie och det är riktigt kul att få den erfarenheten jag får nu. Jag är alltså vikarie på ett boende för ensamkommande flyktingbarn/ungdomar mellan 15-18 år. Så det har varit mycket nytt att lära sig. Men jag är även vikarie på ett sjukhem eftersom att jag är ju trots allt undersköterska. Men jag har ju en väldigt bred utbildning så därför är jag även vikarie på boendet för de ensamkommande flyktingbarnen. Just där jag är, det är ett av Sveriges största boenden.

Jag trivs kanon, men det är långa skift, idag gick jag av mitt helgskift... Kan garantera att det inte har blivit många timmars sömn denna vecka. Har även gått intro som personlig assistent denna vecka. Så allt som allt blev det 6 dagars arbete i rad. Så nu har jag ledigt i 2 dagar och det är jag värd.

Alice hon växer så det knakar och hon har börjat på förskolan :) Hon trivs kanonbra och utvecklas för varje dag som går. Lär sig nya ord hela tiden, klättrar på allt hon kommer åt och det senaste är att försöka stå på ett ben. Tiden går fort, ibland alldeles för fort.

Här hemma är det sig likt.-.. Vi jobbar om vartannat och försöker verkligen få tid till att umgås men det är inte lätt när vi båda två har skift jobb.

Det saknas dock ett hus fortfarande, men det kommer i sinom tid. Man kan ju inte köpa det första bästa... Men dock börjar det kännas som om vi verkligen behöver ett hus för nu börjar hyran dra iväg och våran lägenhet är verkligen inte värd sina kronor... Inte ett dugg...

// tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0